Locomotiva Hora te duce la mare

Scris de  |  Nici un comentariu

Locomotiva HORA, pictată cu motive transpuse de pe costumele populare româneşti, a plecat miercuri în prima sa călătorie cu ”Trenurile Soarelui”, care transportă zilnic în medie 18.500 de turişti spre litoralul Mării Negre.

Parte dintr-o campanie amplă, ale cărei costuri se ridică la minimum 250.000 de euro, proiectul Moving Art – HORA promovează într-o manieră inedită tradiţiile româneşti, aducându-le în atenţia tuturor într-o formă neconvenţională, dar atractivă.

”A fost un proiect foarte solicitant. Au fost destule provocări, cred că toţi ne-am depăşit nişte recorduri personale odată cu acest proiect. Eu pot spune că am muncit 5 zile consecutiv, iar în aceste zile au fost şi 12 ore de pictat cu pensula pe locomotivă. A fost ideea de a găsi o suprafaţă neconvenţională de lucru. Conceptul meu s-a întâlnit cu valorile CFR Călători şi aşa s-a născut această HORĂ, în care fiecare pereche de dansatori reprezintă stilizarea unui costum popular dintr-o zonă istorică a României”, a declarat artistul vizual Carmen Nistor.

De miercuri, 1 iulie, pasagerii care vor să ajungă pe litoralul Mării Negre au ocazia să meargă cu un tren care atrage atenția prin galeria de artă neconvenţională de pe locomotivă.

locomotiva-hora-5

”Prin acest proiect, CFR Călători susţine valorile şi tradiţiile româneşti. Ne bucurăm că prin acest demers artistic inedit în care arta tradiţională transpare într-un mod neconvenţional putem redescoperi culorile României, împreună cu artişti tineri, cum este Carmen Nistor, şi împreună cu o companie tradiţională românească, precum Policolor. Ne-am propus ca, prin proiectul Moving Art, locomotiva, cu această ocazie denumită HORA, să aducă mai aproape călătorii nu numai de destinaţiile lor, dar şi de simbolurile şi de tradiţiile româneşti. CFR Călători este deschisă în continuare proiectelor care se implică în viaţa comunităţii, care promovează trenul ca fiind cel mai sigur şi mai eficient, respectiv ecologic, mijloc de transport din România”, a declarat directorul general al CFR Călători, Iosif Szentes, înaintea primei curse a trenului tractat de locomotivă.

Szentes a amintit că în urmă cu un an, pe 4 iulie 2014, CFR Călători lansa ”Trenurile Soarelui”, un proiect care a inclus trenurile cu viteză sporită pe relaţia Bucureşti – Constanţa şi retur.

”Deocamdată în România nu putem vorbi despre trenuri de mare viteză, dar aceste trenuri (ale Soarelui – n.r.) intră în categoria trenurilor cu viteză sporită, iar aceste două perechi de trenuri circulă şi în momentul de faţă, deci patru trenuri pe relaţia Bucureşti – Constanţa. Urmează ca în viitorul apropiat să extindem această ofertă şi pentru călătorii care doresc să ajungă direct de la Braşov şi, respectiv Craiova, la Constanţa şi înapoi în condiţii de circulaţie cu viteză sporită. Viteza maximă este de 160 km pe oră, iar colegii noştri de la CFR Infrastructură fac eforturi să menţină timpii de mers între Bucureşti şi Constanţa, de două ore, ţinând cont de faptul că pe cele două poduri peste Dunăre se lucrează. În prezent, avem 40 de trenuri care ajung pe litoral în plin sezon”, a precizat Iosif Szentes.

Potrivit acestuia, există în proiect pictarea şi a altor trenuri. ”Primul tren, probabil, va fi trenul internaţional Dacia. Pe această cale, culorile şi tradiţiile româneşti vor putea ajunge până în Viena, prin Budapesta”, a precizat directorul general al CFR Călători.

La rândul său, directorul diviziei Policolor Automotive, Cristian Crăiniceanu, a explicat că locomotiva HORA face parte dintr-o campanie amplă, intitulată ‘Redescoperă Culorile României’, care include mai multe proiecte, precum pictarea caselor din comuna Ciocăneşti judeţul Suceava, sau pictarea vapoarelor, la Constanţa.

Pentru realizarea proiectului HORA, artistul vizual Carmen Nistor şi-a mutat atelierul de pictură în depou şi a realizat pictura de peste 150 metri pătraţi, folosindu-se exclusiv de pensulă.

”Acest proiect a constituit o adevărată provocare datorită dimensiunii asumate, a specificului suprafeţei şi a limitărilor impuse de anumite repere ale locomotivei. Am gândit proiectul la începutul primăverii şi mă bucur că am găsit în CFR Călători şi Policolor parteneri de proiect, deschişi transformărilor spectaculoase. Făcând abstracţie de lunile de documentare şi identificare de soluţii şi concept, pentru pictarea efectivă mi-am depăşit recordul personal de lucru. Am lucrat timp de 5 zile, însumat aproximativ 64 de ore, pentru ca locomotiva să pornească astăzi în cursă”, a adăugat Carmen Nistor. 

Locomotiva HORA va străbate traseul Bucureşti-Constanţa până la 15 septembrie cu ”Trenurile Soarelui”, iar din toamna aceasta va ajunge şi în alte puncte turistice din România, promovând în continuare simbolurile tradiţionale.

Sursa: Agerpres

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *