Cum sunt manipulați călătorii să facă rezervări

Scris de  |  Nici un comentariu

Companiile de travel vor să rezervi acum și la un preț cât mai dezavantajos pentru tine. Și pentru ca nu cumva să ieși de pe site-ul lor fără să apeși butonul ”rezervă acum”, au dezvoltat în timp tot felul de strategii menite să tenteze sau să pună presiune, de la prețuri înșelătoare până la crearea percepției că produsul pe care ți-l dorești e pe cale să iasă din ofertă.

Iar aceste strategii se pare că dau și rezultate, ceea ce ne face să ne întrebăm dacă realizăm că suntem păcăliți sau acceptăm cu bună știință acest lucru.

Analiștii din industria turismului susțin că de cele mai multe ori companiile din domeniu sunt nevoite să apeleze la astfel de tertipuri. Produsele aflate pe piață, în special locurile din avion și camerele de hotel, sunt considerate ”perisabile”, ceea ce e un alt mod de a spune că nu se pot face bani de pe urma unui scaun gol sau a unei camere de hotel neocupate. Așa că industria a creat un sistem sofisticat care să limiteze cât mai mult pierderile.

Spre exemplu, atunci când faci o căutare pe site-ul unei companii aeriene primești un preț, însă pentru că nu ești pregătit atunci să cumperi revii în scurt timp și reiei căutarea. Dar, surpriză, prețul a crescut deja. Unii analiști spun că acest lucru se întâmplă deoarece companiile folosesc ”cookie”-uri care stochează informațiile legate de căutările efectuate de pe un anumit IP și majorează automat prețurile pentru a forța rezervarea.

Până acum, însă, această practică nu a putut fi dovedită și chiar dacă ea nu ar fi adevărată, tot rămân fluctuațiile mari de prețuri. O companie știe că dacă va majora cu câteva procente un tarif, potențialul client se va întreba dacă nu cumva e bine să cumpere acum pentru a se proteja de o nouă creștere.

Și trucurile nu se opresc aici. Iată în continuare alte câteva scheme folosite pentru a forța vânzările:

Te fac să crezi că produsul pe care ți-l dorești e pe cale să se termine. Probabil ai văzut de-a lungul timpului numeroase avertismente de genul: ”Doar trei camere rămase!”. E o metodă simplă prin care clientului i se induce ideea că face o afacere bună și că se va număra printre norocoșii care vor reuși să mai prindă un loc. În acest caz e mai bine să dați dovadă de scepticism și să verificați și din alte surse dacă anunțul e unul veridic.

O altă metodă de atragere a clienților este printr-o ”ofertă momeală”. Companiile îți spun că oferta pe care ai primit-o este ”cea mai populară”, dar de fapt îți oferă un produs mult mai scump decât media. Dacă verifici celelalte prețuri vei descoperi că sunt mai convenabile și vei avea impresia că ai reușit să obții un tarif mai bun decât varianta ”populară” propusă de hotel, doar că vei ajunge să cumperi exact produsul pe care hotelul și-l dorea de la bun început.

Poate cea mai enervantă strategie este cea a prețului înșelător. Aici se încadrează ofertele care promit un anumit tarif, pentru ca în momentul rezervării să îți dai seama că apar alte taxe și servicii care urcă în mod considerabil prețul. Spre exemplu, o cameră de hotel care este promovată la un preț de €69, poate sări peste €100 în momentul în care se adaugă taxele locale sau alte servicii obligatorii.

La prima vedere am putea spune că aceste trucuri sunt evidente și că nimeni nu se poate lăsa păcălit de așa ceva, însă realitatea ne-ar contrazice. Întotdeauna va exista cineva care va crede că a luat cea mai rațională decizie, când de fapt a fost îndrumat fără să își dea seama să facă pasul spre rezervare.

Cum să eviți să fii păcălit? Înarmează-te cu mult scepticism! Companiile de turism nu există pe piață pentru a pierde bani. Chiar dacă mai sunt ”doar două camere disponibile”, nu te grăbi să iei decizie ca și cum acela ar fi singurul hotel din localitate.

Fii atent atunci când apeși butonul de rezervare să nu fi apărut între timp niște taxe de care nu știai la început.

Nu ceda în fața majorărilor de prețuri. Dacă nu ești forțat să călătorești la date fixe, înarmează-te cu răbdare. Companiile aeriene nu pot crește prețurile la nesfârșit și vor fi nevoite să aducă tarifele la un nivel acceptabil. Trebuie doar să fii pe fază când se va întâmpla asta!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *