Conceptul Waterfront de la Panasonic le permite pasagerilor să își personalizeze experiențele la bord cu ajutorul smartphone-ului

Scris de  |  Nici un comentariu

Într-o perioadă în care echipamentele electronice fac parte din viața de zi cu zi și controlează din ce în ce mai multe alte echipamente, noul concept Panasonic – Waterfront – propune un scaun „deștept” de avion care ar urma să le facă viața mai frumoasă pasagerilor.

Potrivit celor de la Panasonic, scopul noului scaun este de ”a avea grijă complet de starea pasagerilor”. Folosind modelul B/E Super Diamond de la Aerospace ca platformă, scaunul Waterfront oferă intimitate completă, care ”oferă confortul Clasei Întâi în limitele impuse de Business Class”.

Waterfront3

Alte caracteristici ale Waterfront includ iluminarea personalizată LED (interfața este conectată la sute de dispozitive care pot fi controlate în mod individual) și un sistem de aclimatizare care poate regla temperatura în jurul scaunului. Pasagerii își pot reîncărca echipamentele electronice folosindu-se de porturile USB sau de panourile wireless.

Punctul de atracție al conceptului Waterfront este un ecran tactil, cu o rezoluție 4k și o diagonală de 24 de inchi, la care conectarea se poate face prin intermediul propriului smartphone. Astfel, pasagerii pot controla întregul sistem de entertainment fie cu ajutorul telefonului, fie prin intermediul unei tablete furnizate de compania aeriană.

IMG_20160106_184904_edit

Integrarea echipamentelor personale cu sistemul Waterfront se va face prin intermediul unei tehnologii numite ”light ID”, care a fost dezvoltată de Panasonic și care folosește LED ca sursă de iluminare pentru ca smartphone-urile să poată citi semnalele optice care conțin diferite informații.

Master of the YOUniverse

În momentul în care pasagerii s-au așezat în scaune, își vor îndrepta telefoanele către monitor și se realizează o conexiune între scaun și telefon via ”light ID”.

Pasagerii își pot folosi apoi telefoanele inclusiv pentru a comanda mâncare, băuturi sau gustări. Pentru cei care au mai zburat în trecut cu aceeași companie aeriană, aplicația reține preferințele exprimate cu ocaziile precedente.

În momentul în care pasagerii vor să doarmă, aplicația poate fi folosită pentru a ajusta înclinația scaunelor, care pot fi transformate în paturi de până la doi metri lungime, și pot stabili preferințele legate de somn cum ar fi activarea indicatorului ”Nu deranjați!”

Waterfront-bed

În momentul aterizării, aplicația va oferi informații legate de transport sau de colectarea bagajelor și le va reaminti pasagerilor să verifice dacă nu cumva au uitat ceva în cabină.

Panasonic estimează că Waterfront ar putea fi folosit pe zborurile comerciale începând cu 2019.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *